Η τέχνη των «απατεώνων» του ∈ρωτα

Εξαπάτα την πλησίον σου. Η ∈ρωτική υποκρισία είναι αποποινικοποιημένη. Και δίνε υποσχέσεις αφειδώς, οι υποσχέσεις δεν σε βλάπτουν, ξέρεις. Σ’ επίπεδο υποσχέσεων μπορεί ο πάσα ένας να ’ναι απλοχέρης. Άπαξ και σε πιστέψ’ η κοπελιά, πάντα θα ελπίζει και θα σε πιστεύει. Η ελπίδα είναι μεν απατεών, πλην είναι απατεών που σε βολεύει…».


«Ένα γράμμα να της γράψεις. Καθήκον πρώτο: γράμμα να σταλεί, και μάλιστα να ’ναι καλογραμμένο. Το μήνυμα να είν’ ενδεικτικό, γιατί είναι προπομπός εν προκειμένω. Το βασικό ζητούμενο εδώ: κατάλληλη ρητορική για ∈ρωτευμένους. Και όποιος κι αν είσαι, μην ξεχνάς να βάλεις παρακάλια και επαίνους. Με παρακάλια εκάμφθη ο Αχιλλέας κι επέστρεψε του Έκτορος το σώμα. Τα παρακάλια, λένε, συγκινούν και θυμωμένο άγιο ακόμα»

«Να είσαι πάτα ιππότης μαζί της ό,τι κι αν συνεπάγεται αυτό. Διπλωματία, τακτ και ανοχή -συνδυασμός που τη γυναίκα θα κερδίσει. Βίαια όμως συμπεριφορά φέρνει καβγά και υποθάλπει μίση. Απέχετε, λοιπόν, από βρισιές, από καβγάδες κι από αντεγκλήσεις -τον ∈ρωτα τον τρέφουνε το φλερτ, γλυκόλογα και άλλες διαχύσεις».

«Οι ∈ραστές δεν έχουν διαφορές, αυτό αφορά τους παντρεμένους μόνον -αυτοί αν θέλουν, ας αντιδικούν και ας μαλώνουν στους αιώνες των αιώνων. Στη σύζυγο ταιριάζει ο καβγάς, η σύζυγος φέρνει τον καβγά ως προίκα. Η ερwμένη είναι πάντ’ αλλιώς: πρέπει να ακούει λόγια όλο γλύκα. Το σ∈ξ μαζί της προαιρετικό, δεν είστε ως προς τούτο δεσμευμένοι. Κι αυτή η μόνη δέσμευση για σας, το αμοιβαίο πάθος που σας δένει».

Αποσπάσματα από το έργο του Οβίδιου, «Ερwτική Τέχνη» των εκδόσεων Καστανιώτη.


πηγή

0/Post a Comment/Comments

Tο pestanea δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

Νεότερη Παλαιότερη